بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور طبس

«کانون تحلیل و بررسی...»

«کانون تحلیل و بررسی...»

بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور طبس
۱۳۹۴/۷/۶ ۱۲:۱۷ |
کد خبر: ۴۴۵۲۳۶

مسئول سابق بسیج دانشجویی دانشگاه پیام‌نور طبس:

مسئول سابق بسیج دانشجویی دانشگاه پیام‌نور طبس گفت: وظیفه دانشجویان در رابطه با حوادث حج امسال، روشنگری و بیان حقیقت است؛ چراکه بعضی از خود فروختگان داخلی، دولت عربستان را در این حوادث مقصر نمی‌دانند.

مجید مددی، مسئول سابق بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور طبسدر گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجو در بیرجند، گفت: حوادث مختلف در مراسم حج امسال نشان از بی کفایتی مسئولین عربستان که خود را خادم حرمین شریفین می خوانند بود و حادثه منا غیرقابل تصور است و یکی از بزرگترین مصیبت‌ها در سال‌های اخیر بود که جامعه اسلامی با آن مواجه شد.


وی با اشاره به اینکه آل سعود توانایی تامین امنیت مهمانان خانه خدا را ندارد، افزود: عربستان از قدرت گرفتن شیعیان در برخی کشورها نظیر عراق، لبنان و یمن واهمه داشته و دولت آل سعود در حال حاضر هیچ گونه پایگاه مردمی و مشروعیت داخلی ندارد و به دنبال بی نظمی، نا آرامی و بی ثباتی در کشورهایی نظیر یمن است.


این فعال دانشجویی با بیان اینکه قداست این سرزمین میان تمام مسلمانان مشترک است و همه به آن دل بستگی خاصی دارند، بیان داشت: سران کشورهای مسلمان باید یک دل و یکصدا با این بی کفایتی و کوتاهی آل سعود برخورد کنند و مدیریت حج را از دست آل سعود خارج کنند.


مددی وظیفه دانشجویان در رابطه با حوادث حج امسال را روشنگری و بیان حقیقت دانست و افزود: بعضی از خود فروختگان داخلی، دولت عربستان را در این حوادث مقصر نمی دانند.


وی خاطرنشان کرد: بعضی از افراد در فضای مجازی به مناسک حج حمله می کنند و نمک بر زخم مسلمانان می پاشند تا زمینه را برای ابراز شکاکیت در اصل و اساس حج، این مراسم بی مانند الهی بوجود آورند، اما اینها بدانند حج به عنوان یک بخش مهم و غیر قابل حذف از دین اسلام باید مورد توجه و حرمت بماند و اینگونه مشکلات و فجایع چیزی از بزرگی و جلال اصل حج کم نمی‌کند.

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۹/۲۸

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی