بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور طبس

«کانون تحلیل و بررسی...»

«کانون تحلیل و بررسی...»

بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور طبس

۴ مطلب در خرداد ۱۳۹۴ ثبت شده است

۱۳۹۴/۳/۲۴ ۰۹:۱۵ |
کد خبر: ۴۱۸۳۷۷

حقانی در گفتگو با «خبرگزاری دانشجو»:

نهایت حقارت است که دستمان را پیش دشمن دراز کنیم/ نتیجه اعتماد صدام به آمریکا چیزی جز حمله به عراق نبود


فهیمه سادات حقانی ثانی در گفتگو با خبرنگار «خبرگزاری دانشجو» در بیرجند، با بیان اینکه اگر خیلی بخواهیم این قضیه را به تحریم‌ها ربط بدهیم نهایت می‌توان طبق نظر کارشناسان گفت یک سوم مشکلات ما مربوط به تحریم‌هاست، گفت: اثر تحریم‌ها در آن حدی نیست که ما را پای میز مذاکره بکشاند.

 

وی با بیان اینکه همانطور که اکثر اقتصاددانان حتی اقتصاد دانان اصلاح‌ طلب و حامی دولت نیز بارها تاکید کرده‌اند تاثیر تحریم‌ها بر اقتصاد کشور آنقدر بالا نیست که با رفع آنها، همه مشکلات اقتصادی رفع شود، بیان داشت: آمریکا هم ثابت کرده که به وعده‌های خود پایبند نیست.

 

عضو شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی طبس با اشاره به اینکه ما می‌بینیم که بلافاصله پس از هر مذاکره یا توافقی تحریم جدیدی علیه ایران وضع می‌کنند و یا به اصطلاحی که خیلی این روزها از آن استفاده می‌شود، «دبه» در می‌آورند، گفت: در تاریخ هم مشاهده می‌کنیم که نتیجه اعتماد سازی صدام حسین به آمریکا چیزی جز حمله این کشور به عراق نبود که بعدها نیز مشخص شد که ادعای داشتن صلاح کشتار جمعی در عراق صرفا بهانه ای برای حمله به این کشور بوده است.

 

حقانی ثانی ادامه داد: آمریکا حتی به قوانینی که خود وضع می‌کند از جمله حقوق بشر، پایبند نیست و این نشان از غیرقابل اعتماد بودن این دولت دارد؛ بنابراین این نهایت حقارت است که دستمان را پیش دشمن دراز کنیم و علنا اعلام کنیم که تحریم‌ها ما را فلج کرده است.

 

مگر قرار است بعد از رفع تحریم‌ها ابرهای باران زا وارد کشور شود

 

مسئول سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور طبس با اشاره به اینکه با توجه به اینکه صاحب نظران تاکید داشته و دارند که نباید مسائل داخلی کشور را به بحث هسته‌ای و مذاکرات اخیر پیوند بزنیم؛ اما رییس جمهور این بار هم در سخنرانی اخیر خود که به مناسبت هفته محیط زیست بود، تمامی مشکلات کشور را به تحریم‌ها گره زد، گفت: این در حالی است که ریشه اصلی مشکل کم‌آبی کشور، کاهش بارش است و کاهش بارندگی در منطقه خاورمیانه و در سطح کشورمان نیز ناشی از تغییرات آب و هوایی و گرم شدن زمین است.

 

حقانی ثانی با بیان اینکه صحبت‌های رئیس جمهور این سئوال را در ذهن بوجود می‌آورد که آیا تحریم‌ها روی آب و هوای کشورمان هم تاثیر گذاشته است و بعد از رفع تحریم‌ها ابرهای باران زا وارد کشورمان خواهند شد، افزود: دولت آمریکا که نتوانسته برای خشکسالی کالیفرنیا که مهمترین منطقه کشاورزی این کشور است؛ کاری انجام دهد چطور می تواند مشکل کم آبی ما را حل نماید؟

 

وی گفت: اگر هم منظور رئیس جمهور از مطرح کردن چنین موضوعی این بوده که با رفع تحریم‌ها بودجه ای بدست خواهند آورد تا از طریق آن مشکلات کم آبی را حل کنند ، سئوال من این است که آیا مذاکره با آمریکا می‌تواند انقدری موثر باشد در تامین آب مصرفی ما تاثیر بگذارد، چنانچه که دیدیم آنها حتی از دادن پول بلوکه شده ما خودداری می‌کنند.



لینک مطلب. 


تحلیل پرس

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ خرداد ۹۴ ، ۱۴:۵۷
دانشجو

 مسئول کانون تحلیل و بررسی بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور طبس در گفتگو با خبرنگار زن امروز  گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در مراسم سالگرد رحلت امام خمینی (ره) به نکات مهمی که هشداری به مسئولین و دوستان و یاران دیرینه ی امام و تذکری به ملت ایران بود،اشاره کردند.

مسئول کانون تحلیل و بررسی بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور طبس:

فهیمه سادات حقانی افزود: با وجود گذشت بیست و شش سال از رحلت امام , هر ساله و در مناسبت های گوناگون، رهبر معظم انقلاب به معرفی ابعاد شخصیتی امام راحل و خط و مشی ایشان می پردازند.اما بسیار جالب توجه بود که امسال به مسائلی اشاره کردند که چندی است مسئولین ما در آن دچار مشکل شده اند؛ که مهم ترین آن را می توان عدم تحریف خط و راه امام، توجه به کوخ نشینان به جای کاخ نشینی و اعتقاد به مبارزه با استکبار تا آخرین لحظه دانست.

وی اظهار داشت : اصول امام اصولی تغییر ناپذیر هستند؛اصولی مسلم که با اتکا به قرآن و عترت برای ما راهگشا و مشخص است و روش امام خمینی و آیت الله خامنه ای چیزی جدا از روش قران نیست، اما متاسفانه در حال حاضر نقل قول ها و خاطراتی از سوی بعضی خواص که یاران قدیمی امام (ره) نیز بودند مطرح می شود، که اختلاف فاحشی با خط امام دارد.

امام(ره) خود پیش بینی تحریف اندیشه هایشان را کرده بودند

حقانی گفت: از آنجا که امام خمینی(ره) پیش بینی چنین روزهایی را می کردند ،در وصیت نامه ی سیاسی- الهی خود خطر این تحریف را اینگونه گوشزد نمودند:« اکنون که من حاضرم ، بعضی نسبتهای بی واقعیت به من داده می شود وممکن است پس از من در حجم آن افزوده شود؛ لهذا عرض می کنم آنچه به من نسبت داده شده یا می شود مورد تصدیق نیست ، مگر آنکه صدای من یا خط وامضای من باشد، با تصدیق کارشناسان ؛ یا در سیمای جمهوری اسلامی چیزی گفته باشم .»

وی با بیان اینکه صحیفه ی امام خمینی(ره)  چراغ راه روشنی برای درک راه و زندگی و وصایای ایشان است ، گفت: امام(ره) محبوب امت بودند ولی متاسفانه برخی می خواهند با چسباندن خود و افکارشان به ایشان، راه این بزرگ مرد تاریخ را وارونه نشان دهند.

 مسئول کانون تحلیل و بررسی بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور طبس افزود:  زمانی بود که عده ای می گفتند دوره ی امام سپری شده و امام را باید به موزه ها سپرد، و حالا همان جریان وقتی می بینند نمی توانند در این امر موفق شوند، دست به تحریف امام می زنند.و مهمترین دلیل آن تطهیر آمریکا و تضعیف ولایت تا هموار کردن راه برای مذاکره و توافق با آمریکاست.

وی افزود: در حال حاضر وظیفه صاحب نظران و بزرگان و حتی جوان امروز این است که با مطالعه ی هر چه دقیق تر سخنان و زندگی نامه ی امام به موجی که رهبری عزیز آغاز کننده ی آن بودند بپیوندیم و نگذاریم راه امام را منحرف سازند.

 

 

آن روزی که دولت ما توجه به کاخ پیدا کرد، آن روز است که باید ما فاتحه ی دولت و ملت را بخوانیم

حقانی گفت: رهبری معظم انقلاب در سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) با دو ابزار زبان و عمل به مقابله با تحریف کنندگان راه ایشان پرداختند.زرق و برق حرم مرقد امام در تضاد با اصل ساده زیستی است. امامی که در خانه ای محقر و ساده زندگی می کرد و معتقد بود این کوخ نشینان هستند که منشا برکت اند نه کاخ نشین ها و علیه کاخ نشینی قیام کرد، امامی که می گفت: "آن روزی که دولت ما توجه به کاخ پیدا کرد، آن روز است که باید ما فاتحه ی دولت و ملت را بخوانیم. آن روزی که رئیس جمهور ما خدای نخواسته، از آن خوی کوخ‏  نشینی بیرون برود و به کاخ‏ نشینی توجه بکند، آن روز است که انحطاط برای خود و برای کسانی که با او تماس دارند پیدا می‏شود. آن روزی که مجلسیان خوی کاخ‏ نشینی پیدا کنند خدای نخواسته، و از این خوی ارزنده کوخ‏ نشینی بیرون بروند، آن روز است که ما برای این کشور باید فاتحه بخوانیم."

 

 

در ادامه وی افزود: امام خامنه ای به زیبایی نشان دادند که عصر ساده زیستی نگذشته است و ما دیدیم صندلی ساده و زیلویی را که بر روی فرش پر نقش و نگار و هزار شانه خودنمایی می کرد و پیام این عمل چه می تواند باشد؟ جز اینکه اعلام کنند راه امام آنی نیست که شما وانمود می کنید، راه امام راه ساده زیستی،توجه به ضعفا و زیردستان و رد خوی اشرافیگری بود.

 

 

مطرح شدن اسلام آمریکایی اولین بار توسط امام

وی با  اشاره به محورهای سخنرانی مقام معظم رهبری در خصوص پرداختن به مسئله ی اسلام آمریکایی، گفت: اولین بار واژه اسلام آمریکایی توسط امام راحل برای نشان دادن اسلام غیر واقعی و ظاهری مطرح شدو یکی از اهداف این اسلام جدا کردن دیانت از سیاست، عدم اهمیت مبارزه با استکبار و ایجاد تفرقه بین مسلمین است،که اگر خدای نکرده مسئولین ما به این مسئله گرایش پیدا کنند،ضررهای جبران ناپذیری را متحمل خواهیم شد.

حقانی افزود: چنانچه در تاریخ و در حال حاضر مشاهده می کنیم بسیاری از حاکمان جهان اسلام نظیر شاه ایران که نوچه آمریکا بود و صدام حسین و جمال عبدالناصر و حسنی مبارک تحت تأثیر این اسلام قرار گرفته و برخی از حاکمان منطقه نیز با عنوان اسلام ، به اقدامات جنایتکارانه خود می پردازند و در نهایت هم از طریق همان اربابانشان ضربه خوردند.

در پایان وی با بیان اینکه باید مسیر و راه خود را مشخص کنیم و با استعانت از خدای متعال در مسیر حق گام برداریم گفت: یکی از ابزارهای مهم روشنگری و شبهه زدایی همین فضاهای مجازی است که می تواند تهدید ها را به فرصت تبدیل کند.


سازمان بسیج دانشجویی

زن امروز

خاورستان

هودر

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ خرداد ۹۴ ، ۲۰:۵۰
دانشجو

حوزه بسیج دانشجویی شهدای گمنام طبس طی بیانیه‌ای از نماینده طبس در مجلس خواستند تا در راستای فصل‌الخطاب قرار دادن سخن رهبر انقلاب مجلس شورای اسلامی، اجازه بازدید و یا دخالت در مراکز نظامی کشور را به بیگانگان ندهد.


بسمه تعالی

جناب آقای دکتر عبدالله زاده

نماینده محترم شهرستان های طبس، فردوس، بشرویه و سرایان

نماینده محترم و برخاسته از رای مردم ، ما دانشجویان بسیجی که به گفته رهبری عزیزمان افسران جوان جبهه جنگ نرم هستیم به عنوان قطره ای از دریای بیکران ملت همیشه در صحنه ایران بر خود لازم و واجب دانستیم که احساس خطر خود را مبنی بر اتفاقات روز ایران و جهان به گوش شما که نماینده مردم در قوه مقننه هستید برسانیم.

جناب آقای دکتر عبدالله زاده ما احساس خطر می کنیم که هنوز با وجود گذشت ۳۶ سال از انقلاب اسلامی و واضح و آشکار بودن عداوت، دشمنی و کینه توزی دشمنان این مرز و بوم متاسفانه برخی از مسئولین رده بالای کشور در خواب غفلت بوده و سخنان متقن و محکم رهبری معظم انقلاب(مدظله العالی) را مبنی بر عدم اعتماد به بیگانگان سر لوحه کار خود قرار نداده و راه را برای دخالت دشمنان نظام مخصوصا آمریکای جنایت کار باز میکنند. احساس خطر می کنیم که با توجه به اجازه ندادن مطلق رهبری عزیز نسبت به بازدید از مراکز حساس نظامی زمزمه هایی مبنی بر بازدید ازاین مراکز به گوش می‌رسد.

ما دانشجویان بسیجی شهرستان طبس مانند دیگر آحاد جامعه نگرانیم که مبادا برای چندمین بار در موقعیتی قرار بگیریم که خدایی نکرده جام زهر به کام این ملت و مقتدایمان نوشانده شود. ما معتقد به مذاکرات خوبیم مذاکراتی که در پی آن به فرموده رهبری عزیز، نه توهینی باشد، نه تحقیری و نه تهدیدی. مذاکرات باید مذاکراتی سازنده باشد نه مذاکراتی که درپی آن تمام موجودیت نظامی یک ملت بر ملا شود، حال چه با چشم باز باشد و چه با چشم بسته.

جناب آقای دکتر عبدالله زاده نماینده محترم مجلس شورای اسلامی از شما می خواهیم از جایگاهی که از رای همین مردم ولایت مدار بدست آورده اید دیگر نمایندگان مجلس را که بی‌شک از دلسوزان نظام هستند را با خود در راستای فصل‌الخطاب قرار دادن سخن رهبری عزیز همراه ساخته و اجازه ندهید مراکز نظامی کشور عزیزمان که از دستاوردها و تلاش‌های جوانان این مرز و بوم است حتی به صورت کنترل شده مورد بازدید و یا دخالت بیگانگان قرار گیرد که اگر این‌چنین شود توهین و تحقیری بزرگ برای ملت و کشور ایران خواهد بود و ما به عنوان سربازان جوان این نظام در برابرش سکوت نخواهیم کرد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۵ خرداد ۹۴ ، ۲۱:۳۸
دانشجو

فهیمه سادات حقانی درگفتگو با  زن امروز با بیان اینکه مقام معظم رهبری از ابتدای شروع مذاکرات در سخنرانی‌های مختلف خود یک سری نکات مهم و خط قرمزهایی را به تیم مذاکره کننده گوشزد نمودند, گفت:رهبر معظم انقلاب همیشه بر این مسئله تاکید داشته و دارند که مراقب باشید عزت جمهوری اسلامی، لکه دار نشود. اما متاسفانه اخیرا زمزمه‌هایی از گوشه و کنار مبنی بر بازرسی از مراکز نظامی شنیده می‌شود که نشان از عدم توجه به توصیه‌های ایشان دارد و باعث شده رهبری این بار درصدد نقش برآب کردن حیلهٔ دشمن برآیند و صراحتا اعلام کنند که اجازه نمی‌دهند این امر تحقق یابد.

وی افزود: ظاهرا آقای عراقچی اعلام کرده‌ که ایران پروتکل الحاقی را پذیرفته است و براساس این پروتکل آژانس می‌تواند از تمامی مراکز هسته ای و غیرهسته‌ای که مراکز نظامی را نیز در بر می‌گیرد به صورت سر زده بازرسی کندو در صورتی که آژانس تایید کند ؛ مراکز هسته‌ای و نظامی ایران هیچ نمونه‌ای که احتمال بهره گیری از آن در سلاح هسته‌ای وجود داشته باشد، دیده نشده، تنها ۱۷ درصد از تحریم‌ها تعلیق خواهد شد.

مسئول کانون تحلیل و بررسی بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور طبس با بیان اینکه نکته جالب توجه در این پروتکل عدم حذف کامل تحریمهاست و هیچ گاه حذف نخواهد شد گفت: پذیرفتن این موضوع که بندی از توافق نامه نیز می‌باشد باعث می‌شود اطلاعات محرمانه و نظامی ما در اختیار آنانی قرار بگیرد که دشمنی دیرینه با ما داشته و دارند و جز جنگ و خونریزی در جهان کاری نکرده‌اند و در ‌‌نهایت ما را از تسلیحات پیشرفته نیز محروم می‌کند.

حقانی افزود: با توجه به صحبت‌هایی که آقای عراقچی و ظریف در صحن غیر علنی مجلس داشته‌اند ظاهرا پذیرفته‌اند که بازرسی‌ها بطور مدیریت شده انجام شود. البته این بار اولی نیست که تیم مذاکره کننده از خطوط قرمز عبور می‌کند و در متن بیانیهٔ لوزان شاهد این بودیم که توافقاتی خلاف آنچه رهبر معظم انقلاب فرموده بودند صورت گرفته و بصورت دو مرحله‌ای این مهم در حال شکل گیری است، علیرغم اینکه رهبری در سخنرانی‌های خود بار‌ها تذکر داده بودند که توافق دو مرحله‌ای قابل پذیرش نیست و در‌‌ همان روزی که توافق بخواهد صورت بگیرد، در‌‌ همان روز تحریم‌ها نیز باید بصورت یکجا و یکباره دفع بشود, اما بازهم این موضوع اتفاق نیفتاد.

مسئول کانون تحلیل و بررسی بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور طبس اظهارداشت : از ابتدای انقلاب تا کنون از آمریکا و هم پیمانانش جز بدعت شکنی و عهد گریزی چیزی مشاهده نشده است و همان گونه که رهبری فرمودند :من به مذاکرات خوش بین نیستم, ما نیز چنین نظری داریم و بنده اطمینان کامل دارم که هیچ‌گاه نمی‌توان با گرگ‌ها، شطرنج بازی کرد.

وی افزود: همانطور که تلاش صدام حسین برای جلب اعتماد آمریکا باعث فاش شدن اسرار نظامی کشور عراق و حملهٔ آمریکا به این کشور به بهانهٔ وجود سلاح کشتار جمعی شد و در ‌‌نهایت مشخص شد که این ادعا دروغی بیش نبوده است.باید در صداقت آمریکایی ها شک نمود.

وی افزود: امیدوارم این امر محقق نشود و اگر هم طبق خواستهٔ آن‌ها عمل کنیم با توجه به‌شناختی که در این مدت به عنوان یک نسل سومی از آمریکا و هم پیمانانش بدست آورده‌ام، یقینا آن‌ها به وعده‌هایشان عمل نخواهند کرد و مردم ایران و جهان بار دیگر به دروغگویی وعهد شکنی دشمنان دیرینهٔ اسلام و انقلاب پی خواهند برد.

وی با بیان اینکه با مرور کوتاهی بر دستاورد‌هایمان طی دو سال مذاکره با ۵+۱، درمی یابیم نه تنها وضع اقتصادی و معیشتی بهبود نیافته، بلکه شبح تهدید و حملهٔ نظامی از سر ایران نیز دور نشده است گفت: اصلیترین تحریم‌ها علیه ایران از جمله «نفت» و «بانک» به قوت خود باقی است و امنیت کشور نیز نسبت به سابق بیشتر مورد تهدید قرار گرفته است.

ازطرفی هم آمریکا با کمک آل سعود جنگ اقتصادی تازه‌ای را علیه ایران به راه انداخته است که نتیجهٔ آن کاهش قیمت نفت به نصف است.مرور سادهٔ این مسائل حاکی از آن است که امتیاز دادن به آمریکا برای لغو تحریم‌ها، جز خوش خیالی چیزی نیست.


بازنشر در:

تحلیل پرس

هودر

زن امروز

خاورستان

طنین یاس


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۵ خرداد ۹۴ ، ۲۱:۳۵
دانشجو