بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور طبس

«کانون تحلیل و بررسی...»

«کانون تحلیل و بررسی...»

بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور طبس

۵ مطلب در تیر ۱۳۹۴ ثبت شده است

فهیمه سادات حقانی در گفتگو با خبرنگار «خبرگزاری دانشجو» در بیرجند، با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری با دانشجویان و اینکه فرمودند «هنوز استکبارستیزی همچنان پا برجاست»، گفت: استکبارستیزی و نفی ظلم در نقطه مقابل اسلام آمریکایی قرار دارد و اگر ما این اصل را کنار بگذاریم در حقیقت خلاف دستور قرآن عمل کرده ایم، شاخصه اصلی اسلام آمریکایی وادادگی، ظلم پذیری و عدم استقلال است و ما دانشجویان بعنوان یک قشر تاثیرگذار وظیفه داریم مقابل این نوع رفتار بایستیم و نگذاریم این آرمان کمرنگ شود تا کفار بر مسلمین مسلط نگردند.

 

وی با بیان اینکه متاسفانه در برخی دانشگاه های کشور شاهد برخوردهای سلیقه ای و حزبی با تشکل های دانشجویی هستیم، افزود: این حرکات مانع فعالیت های مثبت و روشنگرایانه دانشجویی است و این گاها باعث سرخوردگی نیروهای دانشجویی- انقلابی می شود.

 

مسئول سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور طبس ادامه داد: قطعا وابستگی تشکل ها به افراد و احزاب سیاسی سم است و با توجه به سخنان رهبر انقلاب تشکل های دانشجویی بر خود لازم می دانند که در مقابل این گونه رفتارهای جهت دار و سیاسی بازی هایی که رهبر انقلاب بارها نسبت به آن هشدار داده اند بایستند و نگذارند عده ای غرض ورزانه مانع فعالیت های مثبت و ایجاد فضای باز فکری و فرهنگی در دانشگاه ها شوند.

 

عضو شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی طبس تصریح کرد: کوتاه آمدن از مطالبات و بیان نقدها و نشان دادن ضعف در برابر سنگ اندازی و ترش رویی مسئولین برای پیشرفت کشور یک خطر جدی به شمار می رود!

 

حقانی با اشاره به برگزاری کنسرت ها و اردوی مختلط در دانشگاه گفت: امروزه شاهد فرهنگ غلطی هستیم که مردم احساس می کنند برای شادی و نشاط باید به هیجانات کاذب و پوچ متوسل شد؛ اما بهتر است بجای بدست آوردن شادی و نشاط به هر قیمتی به فکر جایگزین مناسب برای اینگونه تفریحات بود و با برپایی برنامه های مناسب و تاثیرگذار در جهت جذب دانشجویان اقدام کرد. که در همین راستا وظیفه دانشجویان و تشکل های دانشجویی نیز سنگین تر می شود.

 

وی در خصوص سخن رهبر انقلاب که فرمودند «اولین فریضه‌ دانشجویی آرمان‌خواهی است» گفت: رهبر انقلاب بارها در صحبت هایشان اعلام کرده اند که آرمان ها باید تبدیل به گفتمان دانشجویی و سپس گفتمان عمومی شود تا سمت و سوی مسئولین نیز به طرف آرمان ها پیش رود و ما نیز باید در کنار توجه به کلیات برای رسیدن به آرمان ها گام هایی طراحی کنیم و آن را پیشنهاد دهیم و مطالبه گری کنیم.

 

عضو شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی طبس افزود: ما یک وظیفه درونی و داخل دانشگاهی داریم و آن توجه و بررسی آرمان ها در قالب نشریات و جزوات و کرسی های آزاد اندیشی است و در نهایت تبدیل این آرمان ها به گفتمان دانشجویی و وظیفه دیگر ما رصد وضعیت موجود کشور و همفکری در فضاهای علمی کشور برای رسیدن به روش های اجرایی کردن آرمان ها و پیشنهاد آن به مسئولین می باشد .و اما وظیفه بیرونی ما مطالبه این آرمان ها از مسئولین می باشد.

 

حقانی در پایان با بیان اینکه جای بسی تاسف است که برخی از مسئولان دانشگاهی برخلاف نظر رهبر انقلاب اعتقادی بر ایجاد فضای باز فکری در دانشگاه ندارند و بارها شاهد مقاومت آن ها در برابر برگزاری این گونه برنامه ها در دانشگاه ها بوده ایم، گفت: برگزاری کرسی‌های دانشجویی روشی برای ایستادگی در برابر احزاب سیاسی در سوء استفاده از پتانسیل دانشجویی است که متاسفانه آن طور که شایسته است به آن بها داده نمی شود و مسلما وقتی دانشجو این فضا را نیابد که در یک محیط علمی ابراز نظر کند این فضا را در بیرون دانشگاه جستجو خواهد کرد.

 

وی در پایان گفت: کرسی های آزاداندیشی بستر مناسبی جهت تخلیه دانشجویان در دانشگاه است که مستلزم توجه و اهتمام بیش از پیش مسئولین دانشگاه ها می باشد که البته گاها شاهد بیگانگی مسئولان و حتی برخی از دانشجویان با فضای آزاداندیشی هستیم که این مشکل هم باید مرتفع شود.


منبع:http://snn.ir/detail/News/425414/147

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ تیر ۹۴ ، ۱۷:۵۱
دانشجو


 

فهیمه سادات حقانی در گفتگو با خبرنگار «خبرگزاری دانشجو» در بیرجند، با بیان اینکه ﺣﻀﻮﺭ ﻣﺮﺩﻡ ﻫﺮ ﺳﺎﻝ ﭘﺮﺷﻮﺭﺗﺮ ﻭ ﺑﺎﺷﮑﻮﻩ ﺗﺮ ﺍﺯ ﺳﺎﻝ ﭘﯿﺶ ﺍﺳﺖ ﻭ ﮔﺮﻣﺎﯼ ﻫﻮﺍ ﻭ ﺭﻭﺯﻩ ﺩﺍﺭﯼ ﻫﻢ ﻧﺘﻮﺍﻧﺴﺘﻪ ﺩﺭ ﻋﻘﯿﺪﻩ ﻭ ﻋﺰﻡ ﻣﺮﺩﻡ ﻣﺎ ﺧﻠﻠﯽ ﻭﺍﺭﺩ ﮐﻨﺪ، گفت: ﻣﻠﺖ ﺍﯾﺮﺍﻥ ﻫﻤﻮﺍﺭﻩ ﺍﺯ ﻣﻈﻠﻮﻡ ﺣﻤﺎﯾﺖ ﮐﺮﺩﻩ است.

 

وی با بیان اینکه ﺁﻣﺮﯾﮑﺎ ﻭ ﺍﺳﺮﺍﺋﯿﻞ ﻭ ﻫﻢ ﭘﯿﻤﺎﻧﺎﻧﺸﺎﻥ ﺭﻭﺯ ﺑﻪ ﺭﻭﺯ ﺑﺮ ﺟﻨﺎﯾﺖ‌ﻫﺎ ﻭ ﺷﺮﺍﺭﺕ ﻫﺎﯾﺸﺎﻥ ﻣﯽ‌ﺍﻓﺰﺍﯾﻨﺪ، افزود: ﻓﺸﺎﺭﯼ ﮐﻪ ﺍﺯ ﺳﻮﯼ ﺍﯾﻦ ﮐﺸﻮﺭﻫﺎ ﺑﺮ ﻣﻈﻠﻮﻣﺎﻥ ﺟﻬﺎﻥ ﺑﻮﯾﮋﻩ ﻣﺴﻠﻤﺎﻧﺎﻥ ﻭﺍﺭﺩ ﻣﯽ ﺷﻮﺩ ﺑﺮ ﻫﻤﮕﺎﻥ ﻋﯿﺎﻥ ﺍﺳﺖ ﻭ ﺍﺯ ﺍﯾﻦ ﺭﻭ ﻣﺮﺩﻡ ﻣﺴﻠﻤﺎﻥ ﻭ ﻇﻠﻢ ﺳﺘﯿﺰ ﺍﯾﺮﺍﻥ ﻫﺮ ﺳﺎﻟﻪ ﺑﺎ ﺩﯾﺪﻥ ﺟﻨﺎﯾﺎﺕ ﻣﺪﻋﯿﺎﻥ ﺩﺭﻭﻏﯿﻦ ﺣﻘﻮﻕ ﺑﺸﺮ ﺑﺮ ﺧﻮﺩ ﻭﺍﺟﺐ ﻣﯽ‌ﺩﺍﻧﻨﺪ ﮐﻪ ﺑﺮﺍﯼ ﺣﻤﺎﯾﺖ ﺍﺯ ﻣﻈﻠﻮﻡ ﺩﺭ ﺍﯾﻦ ﺭﺍﻫﭙﯿﻤﺎﯾﯽ ﺷﺮﮐﺖ ﮐﻨﻨﺪ.

 

عضو شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی طبس گفت: ﺁﻧﻬﺎﯾﯽ ﮐﻪ امروز در راهپیمایی روز قدس ﺷﺮﮐﺖ ﮐﺮﺩﻧﺪ، ﺍﻓﺮﺍﺩﯼ ﻣﺘﻌﻬﺪ ﻭﻣﻮﺍﻓﻖ ﺑﺎ ﺍﺳﻼ‌ﻡ ﻭ ﻣﺨﺎﻟﻒ ﺑﺎ ﺩﺷﻤﻨﺎﻥ ﺍﺳﻼ‌ﻡ ﻫﺴﺘﻨﺪ ﮐﻪ ﺩﺭ ﺭﺃﺱ ﺁﻧﻬﺎ ﺍﻣﺮﯾﮑﺎ ﻭ ﺍﺳﺮﺍﺋﯿﻞ ﺍﺳﺖ.

 

حقانی با بیان اینکه ﺩﺍﻧﺸﺠﻮﯾﺎﻥ ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﺍﻗﺸﺎﺭﯼ ﻫﺴﺘﻨﺪ ﮐﻪ ﻫﻤﻮﺍﺭﻩ ﺩﺭ ﺗﻤﺎﻣﯽ ﻋﺮﺻﻪ‌‍ﻫﺎ ﺣﻀﻮﺭ ﻓﻌﺎﻝ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺍﻧﺪ ﻭ ﮔﻮﺵ ﺑﻔﺮﻣﺎﻥ ﺭﻫﺒﺮﯼ ﻫﺴﺘﻨﺪ، بیان داشت: ﺍﻣﺴﺎﻝ ﻧﯿﺰ ﻫﻤﺎﻧﻨﺪ ﺳﺎﻝ‌ﻫﺎﯼ ﮔﺬﺷﺘﻪ ﻣﺤﻜﻢ ﻭ ﻏﻴﺮﺗﻤﻨﺪ ﺩﺭ ﺭﺍﻫﭙﻴﻤﺎﻳﻲ ﺭﻭﺯ ﻗﺪﺱ ﺷﺮﻛﺖ کردﻩ ﺍﻧﺪ که نشان از بصیرت دانشجویان دارد.

 

وی با اشاره به اینکه ﺭﺍﻫﭙﯿﻤﺎﯾﯽ ﺭﻭﺯ ﻗﺪﺱ ﻫﺮ ﺳﺎﻟﻪ ﺩﺭ ﺁﺧﺮﯾﻦ ﺟﻤﻌﻪ ماه مبارک رمضان یعنی ﺭﻭﺯ ﺟﻬﺎﻧﯽ ﻗﺪﺱ ﺑﺮﮔﺰﺍﺭ ﻣﯽ‌ﺷﻮﺩ، افزود: ﻃﺒﯿﻌﺘﺎ ﻣﺮﺩﻡ ﻣﺴﻠﻤﺎﻥ ﺍﯾﺮﺍﻥ ﻭ ﺳﺎﯾﺮ ﻣﺴﻠﻤﺎﻧﺎﻥ ﺩﺭ ﮐﺸﻮﺭﻫﺎﯼ ﺩﯾﮕﺮ ﺑﺎ ﺩﻫﺎﻥ ﺭﻭﺯﻩ ﺑﻪ ﺍﯾﻦ ﺭﺍﻫﭙﯿﻤﺎﯾﯽ ﺳﯿﺎﺳﯽ-ﻋﺒﺎﺩﯼ ﻣﯽ‌ﺁﯾﻨﺪ ﻭ ﺍﻟﺤﻤﺪﻟﻠﻪ ﻧﻪ ﺗﻨﻬﺎ ﺣﻀﻮﺭﺷﺎﻥ ﮐﻤﺮﻧﮓ ﻧﺸﺪﻩ ﺑﻠﮑﻪ ﺷﺎﻫﺪ ﺁﻥ ﻫﺴﺘﯿﻢ ﮐﻪ ﻫﺮ ﺳﺎﻝ ﺟﻤﻌﯿﺖ ﺑﯿﺸﺘﺮﯼ ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ ﺳﺎﻝ ﻗﺒﻞ ﺩﺭ ﺍﯾﻦ ﺭﺍﻫﭙﯿﻤﺎﯾﯽ ﺷﺮﮐﺖ ﻣﯽ ﮐﻨﻨﺪ.

 

مسئول سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور طبس با اشاره به اینکه ﺣﺘﯽ ﻣﺬﺍﮐﺮﺍﺕ ﻫﺴﺘﻪ ﺍﯼ ﻧﯿﺰ ﺫﺭﻩ ﺍﯼ ﺩﺭ ﻋﻘﯿﺪﻩ ﻭ ﺍﺭﺍﺩﻩ ﻣﻠﺖ ﺍﯾﺮﺍﻥ ﻣﻮﺛﺮ ﻧﺒﻮﺩﻩ ﺍﺳﺖ، گفت: ﻣﺎ ﻫﻨﻮﺯ ﻣﻌﺘﻘﺪﯾﻢ ﺁﻣﺮﯾﮑﺎ ﻭ ﺍﺳﺮﺍﺋﯿﻞ، ﺳﺮﺩﻣﺪﺍﺭﺍﻥ ﻇﻠﻢ ﻭ ﺟﻨﺎﯾﺖ ﺩﺭ ﺟﻬﺎﻥ ﻫﺴﺘﻨﺪ ﻭ ﺩﺭ ﺣﺎﻝ ﺣﺎﺿﺮ ﺩﺭ ﻏﺰﻩ ﻭ ﯾﻤﻦ ﻭ ﺳﻮﺭﯾﻪ ﻭ ﻋﺮﺍﻕ ﺷﺎﻫﺪ ﺟﻨﺎﯾﺎﺗﺸﺎﻥ ﻫﺴﺘﯿﻢ.

 

حقانی با بیان اینکه ﺭﮊﯾﻢ ﺻﻬﯿﻮﻧﯿﺴﺘﯽ ﻭ ﺁﻣﺮﯾﮑﺎﯼ ﺟﻨﺎﯾﺘﮑﺎﺭ ﺑﺪﺍﻧﺪ ﮐﻪ ﻣﺎ ﻋﺎﺷﻖ ﻣﺒﺎﺭﺯﻩ ﺑﺎ ﺻﻬﯿﻮﻧﯿﺴﺖ‌ﻫﺎ ﻫﺴﺘﯿﻢ ﻭ ﻣﻨﺘﻄﺮﯾﻢ ﮐﻪ ﺭﻫﺒﺮ ﺍﻧﻘﻼ‌ﺏ ﺍﺳﻼ‌ﻣﯽ، ﻓﺮﻣﺎﻥ ﺩﺍﺩﻩ ﻭ ﻣﺎ ﺟﻬﺎﻥ ﺑﺸﺮﯾﺖ ﺭﺍ ﺍﺯ ﻟﻮﺙ ﻭﺟﻮﺩ ﺳﮓ ﻧﺠﺲ ﺻﻬﯿﻮﻧﯿﺴﺘﯽ ﭘﺎﮎ ﺳﺎﺯﯾﻢ، گفت: ان شاءالله ﺑﺎ ﭘﺎﯾﺪﺍﺭﯼ ﻣﺮﺩﻡ ﻣﻈﻠﻮﻡ ﻭ ﻣﻘﺎﻭﻡ ﻏﺰﻩ، ﯾﻤﻦ ﻭ ﺳﺎﯾﺮ ﮐﺸﻮﺭﻫﺎﯼ ﻣﻈﻠﻮﻡ ﻭ ﺗﻮﮐﻞ ﺑه خدا ﺷﺎﻫﺪ ﭘﯿﺮﻭﺯﯼ ﺣﻖ ﺑﺮ ﺑﺎﻃﻞ ﺧﻮﺍﻫﯿﻢ ﺑﻮﺩ ﮐﻪ ﺻﺒﺢ ﻧﺰﺩﯾﮏ ﺍﺳﺖ.

 

وی گفت: مردم مظلوم و مسلمان غره و یمن بدانند که ما همواره در ﮐﻨﺎﺭﺷﺎﻥ ﻫﺴﺘﯿﻢ ﻭ ﺍﺯ ﺁﻧﺎﻥ ﺣﻤﺎﯾﺖ ﻣﯽ‌ﮐﻨﯿﻢ.

 

منبع:http://snn.ir/detail/News/424402/147

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ تیر ۹۴ ، ۱۳:۱۸
دانشجو

فهیمه سادات حقانی ثانی در گفتگوی تلفنی با خبرنگار «خبرگزاری دانشجو» در بیرجند، به واقعه بی حرمتی به دانشجویان محجبه دانشگاه صوفی زنجان اشاره کرد و اظهار داشت: متاسفانه چند وقتی است که شاهد حرکاتی از این دست می باشیم و در چندین خبر دیگر هم مطلع شدیم  که به بانوان چادری هتک حرمت شده است و جای بسی تاسف و ناراحتی است که در کشوری اسلامی بخاطر رعایت یک معروف و امری واجب به فردی اعتراض شود و مورد اهانت قرار بگیرد درثانی کشیدن چادر به بهانه ی تقلب اصلا دلیل موجهی برای این کار نیست و نهایتا اگر هم چنین امری صورت گرفته، نوع برخورد مراقب پسندیده نبوده و معلوم می شود غبار بی شرمی در آن دانشگاه نشسته است.


وی بروز این حرکات را در دانشگاهها ناشی از بی درایتی مسئولین فرهنگی کشور دانست و گفت: اخیرا موجی در کشور بوجود آمده که در صدد تقبیح واجبات و معروفات در جامعه می باشد و منکر را زیبا نشان می دهد که در احادیث و روایات مربوط به آخرالزمان هم به این موارد اشاره شده است.


مسئول سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور طبس با بیان اینکه زمانی که امر به معروف و نهی از منکر کمرنگ شود مسلما جای خوب و بد هم با هم عوض خواهد شد، ادامه داد: چندی پیش هم برای حضور در جلسه ی کنکور سراسری از ورود بانوان چادری جلوگیری کرده بودند که برخوردی با عوامل آن صورت نگرفت و حال جای تعجب نیست که این روند ادامه دار شود.


عضو شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی طبس خطاب به مسئولان کشوری به خصوص وزیر علوم گفت: باید بطور قاطع با این دست اقدامات برخورد شود تا راه را بر کسانی که به این بهانه بدنبال تخریب چادر و چادری ها هستند، ببندد.


حقانی افزود: چرا باید در کشوری اسلامی همانند ایران فردی بخاطر داشتن حجاب مورد توهین قرار بگیرد؟ چادری که حضرت زهرا آن را حجاب برتر دانسته است حجابی که مادران و خواهران ما و اکثر ایرانیان از آن استفاده می کنند و شهدای ما بدان وصیت کرده اند که اگر رشادت ها و بزرگمردی های آنان نبود حال عده ای با وقاحت دست به چنین اعمالی نمی زدند.


 وی در پایان گفت: البته هر ساله با فرا رسیدن فصل گرما موجی از بی حجابی در کشور رو به گسترش می رود و با مد کردن انواع مدل های خنک که اغلب پوشش مناسبی برای بانوان ایرانی مسلمان نیستند سعی در افزایش روند بی حجابی در کشور دارد، لذا ضروری است که مسئولین و صدا و سیما و سایر نهاد های ذی ربط با فرهنگ سازی و اشاعه ی معروفی بنام حجاب به روشنگری و ضرورت این امر کمک نمایند.

 


منبع: تحلیل پرس

خبرگزاری دانشجو

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ تیر ۹۴ ، ۰۳:۰۸
دانشجو

فهیمه سادات حقانی در گفتگو با خبرنگار «خبرگزاری دانشجو» در بیرجند، با بیان اینکه در حقیقت مشکل اصلی ما تحریم نیست؛ بلکه بی تدبیری است، گفت: اگر تولیدات کشور را تعطیل کنیم و تنها به فکر واردات باشیم اشتباه است، همانطور که متاسفانه در سال 93 آمار صادرات ما به واردات نرسید.

 

وی افزود: دولت در دو سال گذشته تمام توجه خود را به مذاکرات معطوف کرد و دائم طوری وانمود شد که اقتصاد تنها راهکار سیاسی دارد و اقتصاد مقاومتی نادیده گرفته شد، در صورتی که اگر کمی به فکر غنی سازی داخلی و توانمند سازی کشور بودیم، شاید وضعیت اقتصادمان تا این حد با مشکل مواجه نمی شد.


عضو شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی طبس با اشاره به اینکه تا کنون مذاکرات عملا نتیجه ای جز کاهش قیمت جهانی نفت برای ضربه زدن به اقتصاد ایران، اعمال تحریم های جدید و عدم تعلیق تحریم های اقتصادی نداشته است، گفت: متاسفانه دولت هیچگونه تلاشی در جهت اقتصاد مقاومتی که مورد تاکید رهبر انقلاب نیز است از خود نشان نمی دهد و مطمئنا وادادگی مقابل کدخدا هم مشکلی را از مشکلات اقتصادی ما حل نخواهد کرد.


حقانی تصریح کرد: از نظر من مذاکرات عملا شکست خورده است و ظاهرا دولت تلاش دارد با فشار اقتصادی و افزایش قیمت ها مردم را تحت فشار قرار دهد تا هر گونه توافقی را ولو بد؛ بپذیرند.


وی با اشاره به اینکه تا کنون دولت نتوانسته به هیچ کدام از وعده هایی که تا کنون قول داده -بجز در بحث بهداشت و درمان که آن هم بطور کامل نبود- جامه عمل بپوشاند، گفت: دولت قصد دارد با مانور روی قضیه هسته ای نشان دهد که به اصطلاح به فکر معیشت مردم است و تحریم ها را عامل این وضعیت می داند؛ اما به نظر من احتمالا، این مذاکرات ممکن است تا پایان دوره این دولت ادامه داده شود و طوری به مردم القا کنند که اگر در دور بعدی انتخابات ریاست جمهوری به همین دولت رای دهید شاهد تحولات در بحث تحریم ها خواهید بود و لاغیر.


عضو شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی طبس با بیان اینکه دولت فعلی با وعده حل مشکلات در 100 روز و ادامه طرح یارانه ها، مسکن مهر و غیره توانست روی کار بیاید، بیان داشت: متاسفانه امروز شاهد آن هستیم که علاوه بر اینکه مشکلی از مشکلات ملت حل نشد؛ بلکه این دولت که حمایت های سه دولت هاشمی، موسوی و خاتمی را با خود دارد، با بی انصافی، مقصر تمامی کم کاری های خود را دولت سابق می داند.


حقانی خاطرنشان کرد: شاید اگر روحانی همان روزهایی که با شدت و حرارت به مردم وعده هایی از قبیل- حل مشکلات اقتصادی در صد روز، استفاده از تمام طیف های سیاسی بدون نگاه به حزب آنها، به سرانجام رساندن پرونده هسته ای در کمتر از یک سال، چرخش سانتریفیوژها و چرخ زندگی مردم، پرهیز از حاکم شدن فرهنگ اشرافی و مبارزه با فساد، برگشت عزت به پاسپورت ایرانی و  غیره را می داد، کمی هم به فرامین رهبر انقلاب مبنی بر اینکه «طوری وعده ندهند که اگر رئیس‌جمهور شدند، قادر به اجرای آن وعده‌ها نباشند و به دنبال بهانه‌جویی بیفتند» ؛عمل می‌کرد، شاید امروز با این مشکلات و لیست بلند وعده‌های بی‌عمل روبرو نبودند.


منبع:خبرگزاری دانشجو

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ تیر ۹۴ ، ۰۳:۰۲
دانشجو

به گزارش خبرنگار «خبرگزاری دانشجو» از بیرجند، شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور طبس در بیانیه از مردم این شهرستان برای حضور باشکوه در راهپیمایی روز قدس دعوت کرد.

 

متن کامل این بیانیه به شرح ذیل است؛

 

«روز قدس یک روز جهانی است. روزی نیست که فقط اختصاص به قدس داشته باشد. روز مقابله مستضعفین با مستکبرین است. روز مقابله ملت هایی است که در زیر فشار ظلم آمریکا و غیر آمریکا بودند، در مقابل ابرقدرت هاست.»امام خمینی(ره)

 

با نزدیک شدن به آخرین جمعه ماه مبارک رمضان، ملت ایران و تمام مسلمانان و آزادی خواهان جهان بار دیگر برای برپایی حماسه ای پرشکوه خود را مهیا می کنند تا به ابرقدرت های جهان اعلام کنند که دیگر نمی توانند در ممالک اسلامی پیشروی کنند و مسلمانان را به انزوا بکشانند.

 

سی و شش سال از فرمان تاریخی امام (ره) مبنی بر اختصاص دادن جمعه آخر ماه مبارک رمضان به قدس شریف می گذرد و هر ساله شاهد آن هستیم که حضور مسلمانان و سایر آزادی خواهان ،پرشکوه تر از سال قبل می باشد و با فریادهای دشمن شکن خود کاخ استکبار و ظلم را بر سر صاحبانشان ویران می کنند.

 

پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله و سلّم می فرماید:«اگر مسلمانی صدای کمک خواهی مسلمانی دیگر را بشنود و به یاری او نرود مسلمان نیست.» و ما در سال 88 دیدیم نامسلمانانی را که با سر دادن شعارهایی همچون «نه غزه،نه لبنان، جانم فدای ایران» سعی در ایجاد خدشه و انحراف در آرمان های ملّت قهرمان ایران داشتند.

 

روز قدس، روزی تعیین کننده برای حفظ آرمان های انقلاب اسلامی بوده و امسال در سی و ششمین راهپیمایی دانشجویان در کنار مردم ایران در دفاع از مردم ستمدیده ی فلسطین بار دیگر فریاد حمایت از مظلوم و مقاومت سر می دهند تا درسی برای شیاطینی شود که گمان می برند قادرند با استفاده از گروهک های تروریستی، جهان اسلام را دچار چالش های هویتی و امنیتی کنند که این خیال باطلی بیش نیست.

 

اگر مسلمانان جهان با یکدیگر متحد شوند و اختلاف عقیده و اختلاف مذهب را کنار بگذارند، و براى دفاع از حریم اسلام، و قرآن و کعبه ‏بکوشند، هرگز اجازه تجاوز کفار و منافقین را به حریم اسلام و مقدسات آن نخواهند داد تا بخواهند با ایجاد تفرقه و جدا کردن سنی و شیعه از هم به اسلام و مسلمین آسیب برسانند.

 

ما دانشجویان بسیجی مسلمان، همراه با سایر آحاد کشور،عزتمندانه و پر صلابت در راهپیمایی روز قدس امسال نیز شرکت می کنیم تا به ندای امام و رهبرمان لبیک گوییم و حمایت خود را از مظلومان در سرتاسر دنیا اعلام داریم و نشان دهیم که هنوز بر سر آرمان های اصیل و اسلام ناب محمّدی که به خاطر آن انقلاب نمودیم و خون دادیم هستیم و تحریم ها ذره ای در عزم و اراده ی ما خللی ایجاد نکرده و نخواهد کرد.


منبع: خبرگزاری دانشجو

طبس خبر

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ تیر ۹۴ ، ۰۳:۰۰
دانشجو