بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور طبس

«کانون تحلیل و بررسی...»

«کانون تحلیل و بررسی...»

بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور طبس

فهیمه سادات حقانی، دانشجوی فعال دانشگاه پیام نور طبس در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجو از بیرجند، بیان داشت: واکنش به اعدام شیخ نمر در ایران اتفاق غیر قابل قابل پیش بینی نبوده و نیست؛ یک روحانی شیعه مبارز که مقابل آل سعود ایستاده، با مظلومیت تمام توسط رژیم سعودی شهید شده است

.

 

وی افزود: چند ماه قبل همین رژیم مسبب فاجعه‌ای در منا بوده که نزدیک به ۵۰۰ ایرانی را با مظلومیت تمام به کام مرگ کشانده است و چند ماه قبل تر نیز مسبب هتک حرمت به دو نوجوان زائر ایرانی در فرودگاه جده بود.

 

دانشجوی فعال دانشگاه پیام نور طبس یادآور شد: همین رژیم در تبانی با آمریکا، قیمت نفت را به ۲۰ دلار رسانده تا ملت ایران بیش از پیش در تنگنای اقتصادی باشد.

 

حقانی با بیان این‌که ماه‌ها است که خبر بمباران یمن توسط جنگنده‌های عربستان، به سوهان روح و غصه ایرانیان مبدل شده است، گفت: سخت گرفتن به مردم بحرین برای برگزاری عزاداری سیدالشهدا (ع) و به خاک و خون کشیدن هزاران نفر در سوریه برای جاه طلبی‌های منطقه‌ای به یک اندوه جانکاه تبدیل شده است.

 

وی افزود: اعدام شیخ نمر،  یک نفرت و کینه عمیق و کتمان نشدنی را از رژیمی که اتفاقاً زمام اداره مقدس ترین سرزمین‌های مسلمانان را در اختیار دارد، در میان مسلمانان شکل داده است و انبار باروتی است که تنها منتظر یک جرقه برای انفجار است.

 

دانشجوی فعال دانشگاه پیام نور طبس تاکید کرد: البته این مردم، دولتی دارند که قرار است احساسات و خواسته‌های آن‌ها را نمایندگی کند؛ دولتی که از او انتظار دارند زمانی که جرقه بزرگی همچون اعدام شیخ نمر را می‌بیند، به نمایندگی از آن‌ها و در شان و جایگاه ایران، از دولت سعودی بازخواست کند و کار را در حد احضار یک کاردار توسط معاون وزیر پایین نیاورد.

 

حقانی گفت: مردم در ماجرای یمن، بحرین، منا، فرودگاه جده و قیمت نفتی، کاری جز حرفی خنثی از دولت خود نمیبینند و به این سمت هدایت خواهند شد که احساسات خود را به گونه دیگر بروز دهند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی