بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور طبس

«کانون تحلیل و بررسی...»

«کانون تحلیل و بررسی...»

بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور طبس

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی طبس، فهیمه سادات حقانی، مسئول تحلیل و بررسی حوزه بسیج دانشجویی شهرستان طبس در نهضت دخترانه «ما زنده ایم» روز گذشته (پنجشنبه ۲۶ آذر) با معرفی کتاب «من زنده ام» گفت: شخصیت اصلی و نویسنده این کتاب، بانویی است به نام معصومه آباد که در ۱۷ سالگی به اسارت دشمن بعثی در می‌آید و از همان آغاز اسارت، زینب‌وار درس عفت و حیا می‌دهد و تا حدی به حجاب اهمیت می‌دادند که با پارچه برزنتی برای خود، چادر دوختند و همان را با تمام مشقت‌ها، اما عاشقانه به سر می کردند.

حقانی ادامه داد: سید علی اکبر ابوترابی، که به سبب تحمل اسارت در جریان جنگ ایران و عراق به سیدالاسرا مشهور بود آن زمان به معصومه آباد گفت: «شجاعت و پاکدامنی شما،ما را سرفراز کرده و از رنجی که شما در آن زندان ها بردید، ما مردها خجالت کشیدیم و دیگر از رنج، ناله نکردیم.».

امروز مأمور کشف حجاب رضاخان جای خود را به فیس‌بوک و اینستاگرام داده است

این فعال دانشجویی افزود: معصومه آباد پس از آزادی، سعی نکرد خاطراتش را به فراموشی بسپارد، بلکه آن را به نگارش درآورد تا ما معنی زینب و عباس و اکبر را با زبان و موقعیت دیگری درک کنیم و بدانیم دفاع از ارزش ها و انقلاب و دفاع از ناموس یعنی چه؟

مسئول تحلیل و بررسی حوزه بسیج دانشجویی طبس خاطرنشان کرد: دیروز مردم ما قیام کردند تا اجازه ندهند احدی چادر از سر زنان و دخترانشان بکشد، بانوانی بودند که سال‌ها از خانه بیرون نمی آمدند تا مبادا به آنان بی‌حرمتی شود، اما امروزه مأمور و رضا خان جای خود را به فیس بوک و اینستاگرام داده است و زنان و دخترانی هستند که با گرفتن عکس از خود و انتشار آن در فضای مجازی، در انتظار لایک‌ها و نظرات سایرین که گاها بیشرمانه نیز هست، می‌نشینند.

حقانی افزود:بی حجاب شدن هنر نیست، غیرمحجبه در دنیا زیاد است و این حجاب است که حرف جدیدی در دنیای امروز دارد و ما شاهدیم که موج روی آوردن به اسلام و حجاب در بین خوانندگان، هنرمندان و بزرگان غربی روز به روز بیشتر می‌شود.

وی با طرح سوالی با این مضمون که «چرا امروزه نظام سلطه به دنبال براندازی حجاب است؟» پاسخ داد: افزایش هرزگی و بی‌بند و باری، مقاومت را کاهش می‌دهد و راحت‌تر می‌توان در آن ملت ورود پیدا کرد و آن را تحت سلطه ی خود گرفت.

بخشی از این مراسم که همزمان با سالروز تجلیل از اسرا و مفقودین، در دانشگاه پیام نور طبس برگزار شد به پرسش و پاسخ دانشجویان در خصوص حجاب و حیا پرداخته شد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی