بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور طبس

«کانون تحلیل و بررسی...»

«کانون تحلیل و بررسی...»

بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور طبس
۱۳۹۴/۳/۲۴ ۰۹:۱۵ |
کد خبر: ۴۱۸۳۷۷

حقانی در گفتگو با «خبرگزاری دانشجو»:

نهایت حقارت است که دستمان را پیش دشمن دراز کنیم/ نتیجه اعتماد صدام به آمریکا چیزی جز حمله به عراق نبود


فهیمه سادات حقانی ثانی در گفتگو با خبرنگار «خبرگزاری دانشجو» در بیرجند، با بیان اینکه اگر خیلی بخواهیم این قضیه را به تحریم‌ها ربط بدهیم نهایت می‌توان طبق نظر کارشناسان گفت یک سوم مشکلات ما مربوط به تحریم‌هاست، گفت: اثر تحریم‌ها در آن حدی نیست که ما را پای میز مذاکره بکشاند.

 

وی با بیان اینکه همانطور که اکثر اقتصاددانان حتی اقتصاد دانان اصلاح‌ طلب و حامی دولت نیز بارها تاکید کرده‌اند تاثیر تحریم‌ها بر اقتصاد کشور آنقدر بالا نیست که با رفع آنها، همه مشکلات اقتصادی رفع شود، بیان داشت: آمریکا هم ثابت کرده که به وعده‌های خود پایبند نیست.

 

عضو شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی طبس با اشاره به اینکه ما می‌بینیم که بلافاصله پس از هر مذاکره یا توافقی تحریم جدیدی علیه ایران وضع می‌کنند و یا به اصطلاحی که خیلی این روزها از آن استفاده می‌شود، «دبه» در می‌آورند، گفت: در تاریخ هم مشاهده می‌کنیم که نتیجه اعتماد سازی صدام حسین به آمریکا چیزی جز حمله این کشور به عراق نبود که بعدها نیز مشخص شد که ادعای داشتن صلاح کشتار جمعی در عراق صرفا بهانه ای برای حمله به این کشور بوده است.

 

حقانی ثانی ادامه داد: آمریکا حتی به قوانینی که خود وضع می‌کند از جمله حقوق بشر، پایبند نیست و این نشان از غیرقابل اعتماد بودن این دولت دارد؛ بنابراین این نهایت حقارت است که دستمان را پیش دشمن دراز کنیم و علنا اعلام کنیم که تحریم‌ها ما را فلج کرده است.

 

مگر قرار است بعد از رفع تحریم‌ها ابرهای باران زا وارد کشور شود

 

مسئول سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور طبس با اشاره به اینکه با توجه به اینکه صاحب نظران تاکید داشته و دارند که نباید مسائل داخلی کشور را به بحث هسته‌ای و مذاکرات اخیر پیوند بزنیم؛ اما رییس جمهور این بار هم در سخنرانی اخیر خود که به مناسبت هفته محیط زیست بود، تمامی مشکلات کشور را به تحریم‌ها گره زد، گفت: این در حالی است که ریشه اصلی مشکل کم‌آبی کشور، کاهش بارش است و کاهش بارندگی در منطقه خاورمیانه و در سطح کشورمان نیز ناشی از تغییرات آب و هوایی و گرم شدن زمین است.

 

حقانی ثانی با بیان اینکه صحبت‌های رئیس جمهور این سئوال را در ذهن بوجود می‌آورد که آیا تحریم‌ها روی آب و هوای کشورمان هم تاثیر گذاشته است و بعد از رفع تحریم‌ها ابرهای باران زا وارد کشورمان خواهند شد، افزود: دولت آمریکا که نتوانسته برای خشکسالی کالیفرنیا که مهمترین منطقه کشاورزی این کشور است؛ کاری انجام دهد چطور می تواند مشکل کم آبی ما را حل نماید؟

 

وی گفت: اگر هم منظور رئیس جمهور از مطرح کردن چنین موضوعی این بوده که با رفع تحریم‌ها بودجه ای بدست خواهند آورد تا از طریق آن مشکلات کم آبی را حل کنند ، سئوال من این است که آیا مذاکره با آمریکا می‌تواند انقدری موثر باشد در تامین آب مصرفی ما تاثیر بگذارد، چنانچه که دیدیم آنها حتی از دادن پول بلوکه شده ما خودداری می‌کنند.



لینک مطلب. 


تحلیل پرس

نظرات  (۱)

عالیییی

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی