بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور طبس

«کانون تحلیل و بررسی...»

«کانون تحلیل و بررسی...»

بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور طبس

فهیمه سادات حقانی ثانی در گفتگوی تلفنی با خبرنگار «خبرگزاری دانشجو» در بیرجند، به واقعه بی حرمتی به دانشجویان محجبه دانشگاه صوفی زنجان اشاره کرد و اظهار داشت: متاسفانه چند وقتی است که شاهد حرکاتی از این دست می باشیم و در چندین خبر دیگر هم مطلع شدیم  که به بانوان چادری هتک حرمت شده است و جای بسی تاسف و ناراحتی است که در کشوری اسلامی بخاطر رعایت یک معروف و امری واجب به فردی اعتراض شود و مورد اهانت قرار بگیرد درثانی کشیدن چادر به بهانه ی تقلب اصلا دلیل موجهی برای این کار نیست و نهایتا اگر هم چنین امری صورت گرفته، نوع برخورد مراقب پسندیده نبوده و معلوم می شود غبار بی شرمی در آن دانشگاه نشسته است.


وی بروز این حرکات را در دانشگاهها ناشی از بی درایتی مسئولین فرهنگی کشور دانست و گفت: اخیرا موجی در کشور بوجود آمده که در صدد تقبیح واجبات و معروفات در جامعه می باشد و منکر را زیبا نشان می دهد که در احادیث و روایات مربوط به آخرالزمان هم به این موارد اشاره شده است.


مسئول سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور طبس با بیان اینکه زمانی که امر به معروف و نهی از منکر کمرنگ شود مسلما جای خوب و بد هم با هم عوض خواهد شد، ادامه داد: چندی پیش هم برای حضور در جلسه ی کنکور سراسری از ورود بانوان چادری جلوگیری کرده بودند که برخوردی با عوامل آن صورت نگرفت و حال جای تعجب نیست که این روند ادامه دار شود.


عضو شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی طبس خطاب به مسئولان کشوری به خصوص وزیر علوم گفت: باید بطور قاطع با این دست اقدامات برخورد شود تا راه را بر کسانی که به این بهانه بدنبال تخریب چادر و چادری ها هستند، ببندد.


حقانی افزود: چرا باید در کشوری اسلامی همانند ایران فردی بخاطر داشتن حجاب مورد توهین قرار بگیرد؟ چادری که حضرت زهرا آن را حجاب برتر دانسته است حجابی که مادران و خواهران ما و اکثر ایرانیان از آن استفاده می کنند و شهدای ما بدان وصیت کرده اند که اگر رشادت ها و بزرگمردی های آنان نبود حال عده ای با وقاحت دست به چنین اعمالی نمی زدند.


 وی در پایان گفت: البته هر ساله با فرا رسیدن فصل گرما موجی از بی حجابی در کشور رو به گسترش می رود و با مد کردن انواع مدل های خنک که اغلب پوشش مناسبی برای بانوان ایرانی مسلمان نیستند سعی در افزایش روند بی حجابی در کشور دارد، لذا ضروری است که مسئولین و صدا و سیما و سایر نهاد های ذی ربط با فرهنگ سازی و اشاعه ی معروفی بنام حجاب به روشنگری و ضرورت این امر کمک نمایند.

 


منبع: تحلیل پرس

خبرگزاری دانشجو

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی