بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور طبس

«کانون تحلیل و بررسی...»

«کانون تحلیل و بررسی...»

بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور طبس

مشکل اصلی ما تحریم نیست، بی‌تدبیری است

جمعه, ۱۹ تیر ۱۳۹۴، ۰۳:۰۲ ق.ظ

فهیمه سادات حقانی در گفتگو با خبرنگار «خبرگزاری دانشجو» در بیرجند، با بیان اینکه در حقیقت مشکل اصلی ما تحریم نیست؛ بلکه بی تدبیری است، گفت: اگر تولیدات کشور را تعطیل کنیم و تنها به فکر واردات باشیم اشتباه است، همانطور که متاسفانه در سال 93 آمار صادرات ما به واردات نرسید.

 

وی افزود: دولت در دو سال گذشته تمام توجه خود را به مذاکرات معطوف کرد و دائم طوری وانمود شد که اقتصاد تنها راهکار سیاسی دارد و اقتصاد مقاومتی نادیده گرفته شد، در صورتی که اگر کمی به فکر غنی سازی داخلی و توانمند سازی کشور بودیم، شاید وضعیت اقتصادمان تا این حد با مشکل مواجه نمی شد.


عضو شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی طبس با اشاره به اینکه تا کنون مذاکرات عملا نتیجه ای جز کاهش قیمت جهانی نفت برای ضربه زدن به اقتصاد ایران، اعمال تحریم های جدید و عدم تعلیق تحریم های اقتصادی نداشته است، گفت: متاسفانه دولت هیچگونه تلاشی در جهت اقتصاد مقاومتی که مورد تاکید رهبر انقلاب نیز است از خود نشان نمی دهد و مطمئنا وادادگی مقابل کدخدا هم مشکلی را از مشکلات اقتصادی ما حل نخواهد کرد.


حقانی تصریح کرد: از نظر من مذاکرات عملا شکست خورده است و ظاهرا دولت تلاش دارد با فشار اقتصادی و افزایش قیمت ها مردم را تحت فشار قرار دهد تا هر گونه توافقی را ولو بد؛ بپذیرند.


وی با اشاره به اینکه تا کنون دولت نتوانسته به هیچ کدام از وعده هایی که تا کنون قول داده -بجز در بحث بهداشت و درمان که آن هم بطور کامل نبود- جامه عمل بپوشاند، گفت: دولت قصد دارد با مانور روی قضیه هسته ای نشان دهد که به اصطلاح به فکر معیشت مردم است و تحریم ها را عامل این وضعیت می داند؛ اما به نظر من احتمالا، این مذاکرات ممکن است تا پایان دوره این دولت ادامه داده شود و طوری به مردم القا کنند که اگر در دور بعدی انتخابات ریاست جمهوری به همین دولت رای دهید شاهد تحولات در بحث تحریم ها خواهید بود و لاغیر.


عضو شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی طبس با بیان اینکه دولت فعلی با وعده حل مشکلات در 100 روز و ادامه طرح یارانه ها، مسکن مهر و غیره توانست روی کار بیاید، بیان داشت: متاسفانه امروز شاهد آن هستیم که علاوه بر اینکه مشکلی از مشکلات ملت حل نشد؛ بلکه این دولت که حمایت های سه دولت هاشمی، موسوی و خاتمی را با خود دارد، با بی انصافی، مقصر تمامی کم کاری های خود را دولت سابق می داند.


حقانی خاطرنشان کرد: شاید اگر روحانی همان روزهایی که با شدت و حرارت به مردم وعده هایی از قبیل- حل مشکلات اقتصادی در صد روز، استفاده از تمام طیف های سیاسی بدون نگاه به حزب آنها، به سرانجام رساندن پرونده هسته ای در کمتر از یک سال، چرخش سانتریفیوژها و چرخ زندگی مردم، پرهیز از حاکم شدن فرهنگ اشرافی و مبارزه با فساد، برگشت عزت به پاسپورت ایرانی و  غیره را می داد، کمی هم به فرامین رهبر انقلاب مبنی بر اینکه «طوری وعده ندهند که اگر رئیس‌جمهور شدند، قادر به اجرای آن وعده‌ها نباشند و به دنبال بهانه‌جویی بیفتند» ؛عمل می‌کرد، شاید امروز با این مشکلات و لیست بلند وعده‌های بی‌عمل روبرو نبودند.


منبع:خبرگزاری دانشجو

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی